zaterdag 24 november 2012

Grote stempel



De voeten zijn vast bij veel mensen 'ondergeschoven kindjes'. In ieder geval bij mij. Tot begin dit jaar waren ze vanzelfsprekende onderdelen van de 'onderdanen' waar ik nooit bij stilstond. Maar ineens kreeg en hield ik last van m'n ene enkel. En besef ik plotseling dat mijn voeten bestáán.

Gelukkig was er de podotherapeut. En tot mijn verrassing had zij iets in haar praktijk wat mijn enthousiasme meteen aanwakkerde.
Een reuzenstempelkussen!

Met mijn voeten als reuzenstempels. Het principe is net iets anders dan die van de stempels die je voor mail art en ander papierwerk gebruikt. Want in plaats van het ininkten van de stempel en die vervolgens afdrukken op papier, zit het papier bij deze blauwdruk tussen de stempel (mijn voet) en het stempelkussen in. Die overigens ingeinkt wordt met de reuzen inktroller die je linksboven ziet.



En hieronder het resultaat. Mooi, zo'n stempelafdruk!
Tegenwoordig wordt deze stempeltechniek verdrongen door 3D voetscanners en andere moderne fratsen.
Maar volgens mij (en mijn voeten, sinds er bijpassende inlegzolen in de schoenen zitten) is deze ambachtelijke electriciteitsloze manier van voetscannen prima. Wat de podotherapeut, die ook over zo'n moderner computergestuurd apparaat beschikt, eigenlijk ook wel beaamde.





Geen opmerkingen: