woensdag 13 januari 2010

Tekenende mannen

Een maand geleden alweer blogde ik hier over tekenende vrouwen. Maar ik moet toegeven dat tekenende mannen mij net zo lief zijn.

Een van de hoogtepunten van vorig jaar was een persoonlijke ontmoeting met een van de tekenaars van wiens werk ik eigenlijk wel fan ben (een van dè hoogtepunten, naast natuurlijk het feit dat we allen gezond en wel 2009 zijn doorgekomen, dat het in 't werk- en thuisgebeuren en in de liefde naar behoren ging, naast ook andere hoogtepunten zoals het concertbezoek, met een lang-niet-geziene vriendin, aan Inti-Illimani Histórico, en de vakantie bij Buitenkunst).

Hoewel, een persoonlijke ontmoeting, ik moest de Tekenende Man wel delen met andere tekenliefhebbers. Maar dat was net zo gezellig, tijdens die workshop cartoontekenen die Jos Collignon toen gaf. Veel geleerd, mooie tekeningen gezien, en Collignon blijkt niet alleen een kunstige creatieveling, maar kan ook nog eens goed vertellen, met zelfrelativering en een sympathieke glimlach.





Het toeval wilde dat de workshop werd gegeven in de tijd dat de DSB bank vallende was. Een van de tekeningen viel toen al op omdat deze zo treffend gemaakt was èn qua compositie goed in elkaar zat:

Gisteren werd de Inktspotprijs 2009 uitgereikt. En jawel, aan deze prent en diens maker de terechte eer.

Geen opmerkingen: